Hrál jsem si na reverzního inženýra a překreslil jeden koncák z DPS do schématu.
Nepotřebuju komentovat nedostatky, které vidím sám (jako že to nemá nadproudovou ochranu, výstupní tlumivku, proudové zdroje pro diferáky). Je to na minimum osekané symetrické zapojení, a kupodivu to docela použitelně funguje.
Zajímá mě jen a pouze, jestli někdo nepozná, odkud to vlastně Číňan obšlehnul.
EDIT:
Díky za upozornění, R5 má být 22k. Jak jsem kopíroval v editoru symboly, utekl mi neupravený popisek.
Zesilovač 200W.png
Komentář:
Velikost:
72.53 kB
Zobrazeno:
373 krát
_________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Naposledy upravil ransom dne so duben 12 2025, 21:53, celkově upraveno 1 krát.
PRCák sice okopíruje co může, ale řekl bych, že zrovna tohle tak být nemusí.
Prostě symetrické zapojení PA složené ze známých variant jednotlivých stupňů, přičemž těch kombinací už byla vyrobena, navržena, postavena, zveřejněna atd. už vážně spousta. _________________ Kdo chce, hledá způsob;
kdo ne - hledá důvod.
2004 Příspěvky: 20392 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: so duben 12 2025, 6:09 Předmět:
JirkaZ napsal(a):
No, u Leache je základní to, že má na úplném konci vícenásobný Darlington, což uvedený nemá...
Ale já tam ty Darlingtony vidím, jen rozložené.
Jestli to nebude tím, že třítranzistorový Darlington se samostatně vyvedenými emitory dvou výkonových tranzistorů pro rovnoměrnější rozdělení proudů v paralelním provozu asi ještě nikoho nenapadlo vyrobit.
Připomíná mi to jednu řadu 100V ústředen. Začínalo se na 100W při jedné jedné dvojici 2SC5200/2SA1943. Přidáním nové dvojice se zvyšoval výkon o 100W. Končilo se při 600W. V pondělí zkusím najít schéma.
O tom jsem taky přemýšlel. Tak dlouho, až mě to přestalo bavit. _________________ Nepoužívám smajlíky. Pobavený nebo ironický tón si laskavě domyslete sami.
Zaslal: so duben 12 2025, 7:27 Předmět: